onsdag 28. mars 2007

Andre "kontroll"..

Følte jeg måtte en tur hjemom oppi alt dette...få snakket litt med både familie og ikke minst Asbjørn...
Fredag 16.mars var jeg hos legen i Knarvik..fikk tatt en del blodprøver, veid meg og skrevet under på noen papirer..
Hun fikk ikke bestilt noe ultralyd fordi det var for kort tid til før jeg skulle tilbake til Dublin..da måtte jeg i såfall gå på en
privat klinikk...

Torsdag 22.mars reiste jeg til Stavanger for å møte Asbjørn..vi hadde nå en del å snakke om...og jeg følte vi fant ut av mye...
Og han fikser jo opp, så samme kveld så fikk vi time hos en privatklinikk for første ultralyd..
Må si det var skikkelig rart å se så tydelig et lite barn ligge inni magen, når jeg ikke hittil har hatt noen som helst symptomer på at jeg skulle vært gravid..
Der fikk vi se både hode, 2 stk bein, og 2 stk armer:)Og alt var perfekt sa legen..nå er jeg i følge beregningene 13 uker på vei, så det var jo godt å høre at alt stod bra til når en nå først har kommet over "12-ukers-kneiken"...
Ikke mer enn 6 cm var lille spiren...



Fra 13 uker og 0 dager til 13 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 35 g
CRL: 7 cm
Full lengde: 8,5 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 11 uker gammelt.
Hjernen vokser videre, og spesielt forhjernen vokser seg større for å dekke over de andre hjernestrukturene.
Inndelingen forblir den samme. Fosterets beinmarg, lever og milt produserer blodceller.
Fosteret har begynt på sin store vokseperiode og spreller rundt i livmoren.
Selv om du ikke kjenner det sparke ennå, vil fosteret kunne kjenne deg.
Om du dytter forsiktig mot livmoren, vil fosteret bevege seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar